RE/MAX, najúspešnejšia sieť realitných kancelárií na svete, bola založená súčasným prezidentom RE/MAX International Davom Linigerem v roku 1973 v Denveri (Colorado, USA). V tej dobe si väčšina realitných maklérov ponechávala iba 50% zarobených provízií a majitelia realitných kancelárií mali priamu kontrolu nad všetkou ich prácou. Makléri boli rozčarovaní a demotivovaní. Väčšina z nich túto profesiu opúšťala do 2 rokov.
Liniger, ktorý bol sám realitným maklérom cítil, že musí existovať aj lepšia cesta a rozhodol sa svoje sny o spravodlivejšom realitnom systéme uskutočniť. Navrhol prevratný a inovatívny biznis model, ktorý kládol ľudí na prvé miesto a umožňoval uspieť ako maklérom, tak majiteľom realitných kancelárií. Svoju koncepciu nazval RE/MAX, akronym pre "real estate maximums". Liniger a jeho žena Gail, ktorá bola tiež realitným maklérom, verili v úspech tejto novej unikátnej koncepcie. A podarilo sa im s ňou spôsobiť revolúciu. Dnes má RE/MAX viac ako 90 tisíc maklérov pracujúcich vo viac ako 7 tisícoch kanceláriách po celom svete.
1973 | Založenie spoločnosti |
1976 | RE/MAX má už 100 maklérov |
1977 | 480 maklérov – RE/MAX sa stáva najväčšou realitnou spoločnosťou v Denveri a expanduje do Kanady |
1978 | 100 kancelárií s 1 000 maklérmi – teplovzdušný balón RE/MAX sa stáva logom firmy |
1980 | 3 000 maklérov počas siedmych rokov na trhu |
1984 | Po ďalších štyroch rokoch sa sieť rozrastá na 5 000 maklérov |
1986 | RE/MAX otvára svoju 1000 realitnú kanceláriu a má 10 000 maklérov |
1987 | RE/MAX je jednotkou v USA |
1988 | RE/MAX sa stáva jednotkou tiež v Kanade, 20 000 maklérov v Severnej Amerike |
1991 | Expanzia do Karibiku, kde je dnes RE/MAX najväčšou realitnou spoločnosťou |
1992 | Expanzia do Mexika |
1994 | Spustenie vlastnej satelitnej televízie RE/MAX pre severoamerickú sieť pobočiek |
1995 | Expanzia do Južnej Afriky, Európy a Izraela |
1996 | RE/MAX získava cenu "Franchise Relations Award" amerického časopisu Income Opportunities, ktorá je udelovaná najlepším franšízingovým spoločnostiam za vynikajúcu podporu, školenia a komunikačné služby poskytované majiteľom franšízingových licencií |
2004 | RE/MAX má 100 000 maklérov, z toho v Európe takmer 6 000 maklérov vo viac než 1 000 kanceláriach |
2005 | Rýchly rozvoj v postkomunistických štátoch strednej a východnej Európy, RE/MAX vstúpil do Českej republiky, Bulharska, Lotyšska, Litvy a Estónska. RE/MAX prekonal v r. 2005 hranicu 6000 kancelárií a 114 000 maklérov |
2006 | RE/MAX vstupuje na Slovensko |
2010 | RE/MAX vstupuje do Indie a Brazílie |
2011 | RE/MAX opakovane obhájil svoje postavenie jednotky na realitnom trhu. Celkový objem 751 088 realizovaných transakcií v rámci RE/MAX v USA, je o 26 % vyšší než najbližší konkurent (Coldwell Banker s 596 268 transakciami) a viac ako dvojnásobný oproti Century 21 (372 682 transakcií). Aj na slovenskom trhu stojí RE/MAX na 1. mieste pomyselného rebríčka v realizovaných transakciách. RE/MAX predáva 7 nehnuteľností v SR denne. |
2012 | RE/MAX vstupuje do Číny, Honk Kongu a Macaa |
2013 | RE/MAX Slovakia získava prestížne ocenenie SUPERBRANDS 2013. RE/MAX vstupuje na burzu v USA a ponúka na predaj 10 miliónov akcií. |
2014 | Prvýkrát v histórii RE/MAX tržby realitných kancelárií prekonali hranicu 4 milióny EUR. |
2015 | Po celom svete pracuje 100 000 obchodných partnerov RE/MAX. RE/MAX Slovensko opäť ako jediná realitná kancelária získava ocenenie SUPERBRANDS. |
2016 | RE/MAX Slovensko získava ocenenie SUPERBRANDS aj v tomto roku. Spúšťa jedinečný nástroj pre lokálny marketing kancelárií a maklérov Marketingové Centrum RE/MAX. RE/MAX vstupuje do Národnej asociácie realitných kancelárií /NARKS/. |
Základná koncepcia vyvinutá zakladateľom spoločnosti, Davom Linigerem, umožnila RE/MAX stať sa najproduktívnejšou organizáciou v oblasti realít na svete. Podľa dlhodobých štatistík majú makléri RE/MAX v priemere viac skúseností a dokážu predať viac nehnuteľností ako ostatní makléri v odbore. Dave Liniger, ktorý sám patril k najlepším realitným maklérom, založil princíp fungovania svojich kancelárií okrem iného na rovnom rozdelení nákladov na prevádzku realitnej kancelárie medzi všetkých maklérov. Tým umožnil najproduktívnejším agentom podstatne zvýšiť svoje zárobky a vytvoril konkurenčný náskok kancelárií vďaka zdieľaniu synergií v nákladoch.
Majitelia realitných kancelárií tradične požadovali (a naďalej požadujú) od svojich maklérov odovzdanie väčšej časti z utŕžených provízií na pokrytie prevádzkových nákladov kancelárie. Tento tradičný systém bol výhodný pre začiatočníkov, maklérov pracujúcich na čiastočný úväzok a málo produktívnych maklérov. Dobrí a úspešní makléri však dokázali veľmi rýchlo rozpoznať svoju príležitosť a výhody nového systému a začali čoskoro nasledovať RE/MAX.
Zvýšenie podielu maklérov na zarobených províziách, unikátny systém vzdelávania, využitie spolupráce v rámci celosvetovej siete kancelárií RE/MAX a využitia synergie v marketingu a nákladoch umožnilo prijať do radov RE/MAX a následne aj dlhodobo udržať najlepších realitných odborníkov.
Nová koncepcia priniesla ďalšie zaujímavé zistenia. Akonáhle začali skutoční profesionáli pracovať spolu v jednej kancelárii, ich schopnosti sa ďalej lepšili. Nastal klasický prípad známy napríklad z golfu, kedy sa vaša hra zlepší, akonáhle hráte s lepšími golfistami.
Systém RE/MAX mal pre celý odbor nesmierny význam a dnes je napodobňovaný celou radou imitátorov. Nikto z nich však nedosiahol taký úspech a profesionálnu úroveň, akú má RE/MAX a jeho makléri. K dosiahnutiu dlhodobého úspechu totiž nestačí iba zavedenie iného spôsobu financovania a odmeňovania.
Neuveriteľný úspech spoločnosti RE/MAX doložený rokmi nepretržitého rastu (RE/MAX rastie nepretržite od svojho založenia) spočíva v unikátnom súhrne zvyšovania motivácie ľudí, ich vzájomnej podpory a spolupráce, dôrazu na profesionalitu prostredia, využívanie a nepretržité zdokonaľovanie najmodernejších predajných nástrojov. Spoločnosť RE/MAX vynakladá každoročne približne 1 mld. USD na reklamu a zisťovanie potrieb svojich klientov. Tieto skutočnosti sú niektorými z mnohých dôvodov, prečo je spoločnosť RE/MAX celosvetovo vyhľadávaná najlepšími realitnými maklérmi ako miesto pre ich kariéru.
Teplovzdušné balóny RE/MAX patria medzi najznámejšie logá v Severnej Amerike. Hoci sú balóny nezávisle vlastnené a prevádzkované, firemná "flotila" obsahujúca viac ako 100 balónov patrí k najväčším na svete.
História loga RE/MAX - teplovzdušného balónu - sa začala písať roku 1978, kedy sa jeden z regionálnych riaditeľov pokúsil o marketingový experiment a umiestnil pruh s nápisom RE/MAX na teplovzdušný balón. Posádka mala na sebe tričká s nápisom "Above the Crowd!" (Nad davy!) - Slogan vytvorený maklérmi RE/MAX. Neskôr sa v centrále RE/MAX v Colorade rozhodli, že pre svoju televíznu reklamu použijú tiež teplovzdušný balón voľne letiaci "Nad davmi", keďže stelesňuje nezávislosť, slobodného ducha a profesionalitu organizácie RE/MAX. Táto reklama sa ukázala ako extrémne úspešná a teplovzdušný balón sa stal oficiálnym logom RE/MAX.
Hoci každá kancelária RE/MAX a každý región môže byť zapojený v iných neziskových projektoch či charite, oficiálnou aktivitou organizácie RE/MAX v oblasti charity je Children 's Miracle Network (CMN). Makléri RE/MAX už poskytli CMN nemocniciam po celom svete milióny dolárov.